MailerLite Universal -->

چگونه از وارد شدن سیلیس به داخل استخر جلوگیری کنیم؟

 

یکی از پدیده هایی که زیاد مشاهده می شود، ورود سیلیس از داخل فیلتر شنی به استخر پس از ریختن سیلیس تازه در فیلتر و روشن کردن پمپ تصفیه است.

در این مقاله، به بررسی چند دلیل عمده که باعث این اتفاق می شود و نیز روش های مقابله با آنها، پرداخته خواهد شد.

 

1- زمان شستشو (RINSE) کم فیلتر

چگونه از وارد شدن سیلیس به داخل استخر جلوگیری کنیم 

زمانی که سیلیس تازه در داخل فیلتر ریخته می شود، می بایست ابتدا بک واش شود تا خاک موجود در سیلیس تازه از فیلتر خارج شده و وارد استخر نشود. بعد از مرحله بک واش، باید فیلتر وارد مرحله شستشو (RINSE) شود. برای این کار، ابتدا حتماً پمپ تصفیه را خاموش کرده و سپس دسته شیر را در وضعیت RINSE قرار دهید. مدت زمان شستشوی اولیه باید به اندازه کافی طولانی باشد تا ضمن مرتب شدن و فشرده شدن بستر سیلیس، خاک باقیمانده نیز کاملاً از فیلتر خارج شود.

 

 

2- مقدار زیاد سیلیس داخل فیلتر

در صورتیکه سیلیس داخل فیلتر از مقدار تعیین شده بیشتر باشد، عملیات بک واش و شستشو بخوبی صورت نگرفته و بخشی از سیلیس از فیلتر خارج و وارد استخر می شود. حداقل به مقدار 6 اینچ (15 سانتیمتر) بین بالای بستر سیلیس و بالای مخزن فیلتر فضای خالی می بایست وجود داشته باشد.

 

3- وجود شکستگی در نازلها

چگونه از وارد شدن سیلیس به داخل استخر جلوگیری کنیم 

در صورت وجود ترک و یا شکستگی در نازلهای پایین فیلتر شنی، سیلیس از این طریق وارد استخر خواهد شد.

 

4- خراب بودن گسکت شیر

 چگونه از وارد شدن سیلیس به داخل استخر جلوگیری کنیم

خراب بودن واشر (Gasket) داخل شیر، باعث می شود تا سیلیس و یا حتی آشغالها در حالتی که شیر در وضعیت تخلیه (WASTE) و یا شستشو (RINSE) باشد، به سمت پورت خروجی آب برگشتی به استخر نشت کرده و به این ترتیب وارد استخر شوند.

 

5- فیلتر نامرغوب

چگونه از وارد شدن سیلیس به داخل استخر جلوگیری کنیم 

برخی از انواع فیلترهای نامرغوب و ارزان قیمت، توان نگهداری و ایزوله کردن مناسب سیلیس داخل خود را نداشته و باعث ورود سیلیس به استخر می شوند.

 

6- سیلیس نامرغوب

چگونه از وارد شدن سیلیس به داخل استخر جلوگیری کنیم 

تنها از سیلیس های مرغوب و با اندازه مناسب و مورد تأیید کارخانه سازنده فیلتر استفاده کنید. برخی از سیلیس های متفرقه و یا مواد دیگر مانند ماسه، هم راندمان فیلتراسیون را کاهش می دهند و هم دارای کثیفی زیاد بوده و آب استخر را آلوده می کنند.

نوشته شده توسط : محمدرضا برابی
منبع : www.inyopools.com

نظرات

محمود لطفی همکار | 1399/2/8

ممنون از اطلاعات شما
پاسخ دادن

CAPTCHA reload_32
دسته بندی مقالات
whatsapp