هشت مزیت استفاده از روکش استخر

 

وقتی در یک روز خوب و آفتابی به استخر تمیز منزل خود نگاه می کنید، لذت میبرید. تمام تلاش خود را انجام می دهید تا همیشه این تمیزی و منظره زیبا را حفظ کنید. اما شب، باد شدیدی شروع به وزیدن کرده و وقتی فردا به استخر خود نگاه می کنید، تمام منظره زیبایی را که روز گذشته در ذهن خود داشتید، از بین میرود! مشاهده می کنید که سطح استخر شما با برگ و آشغال هایی که وزش باد آنها را وارد استخر کرده، کثیف شده است.

اگر شما قبلاً روکش استخر تهیه کرده بودید، این منظره ناراحت کننده را مشاهده نمی کردید. البته هنوز هم دیر نشده.. شما می توانید با تهیه روکش استخر، همیشه از داشتن یک استخر تمیز و پاکیزه اطمینان داشته باشید.

در این مقاله، ده مزیت مهم استفاده از "روکش استخر" توضیح داده شده است:

 

1- کاهش تبخیر آب استخر

 

با واژه "تبخیر" و تعریف آن، از زمان تحصیل آشنایی داریم. تبخیر، فرآیندی است که در آن، آب به بخار تبدیل می شود. عدم جلوگیری از تبخیر آب در هوای آزاد، به معنی هدر رفتن میزان آب قابل توجهی پس از گذشت چند روز است. کاهش تبخیر آب استخر، یعنی نیاز کمتر به پر کردن مجدد استخر و این به منزله صرفه جویی در مصرف آب است. این مورد، در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

 

2- کاهش استفاده از مواد شیمیایی استخر

 

علیرغم اهمیت بالای حفظ تعادل شیمیایی آب استخر، استفاده بیش از حد این مواد، باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوزش چشم, عطسه، آلرژی، آسم و ... می شود. استفاده از روکش استخر، می تواند میزان استفاده از مواد شیمیایی استخر را حدود 35 تا 60 درصد کاهش دهد.

 

3- حفظ گرمای آب استخر

 

پوشاندن سطح استخر گرم شده توسط روکش در شب، از هدررفت انرژی گرمایی آن تا حد قابل قبولی جلوگیری می کند. این یعنی گرم ماندن آب، که برای کسانی که می خواهند در یک استخر روباز شنا کنند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از روکش در هنگام شب برای استخرهایی که از نور خورشید روز برای گرم شدن استفاده می کنند، می تواند باعث حفظ گرمای آب برای روز بعد شده و نیاز کمتری به انتظار برای گرم شدن مجدد آب توسط نور خورشید خواهند بود.

 

4- جلوگیری از وارد شدن برگ، خاشاک و آشغال به استخر

 

یک لحظه، استخری بدون روکش را تصور کنید. در این استخر، انواع اجسام خارجی و آشغال مانند لوازم بازی کودکان، حشرات مرده، ساقه درخت و بوته و غیره می توانند به داخل استخر بیفتند. بعد از این اتفاق، شما مجبور هستند تا با برگ گیر و دسته جاروی تلسکوپی، مدتها زمان صرف کنید تا این مواد را از استخر خارج کنید. اما اگر شما از روکش استخر استفاده کنید، هیچکدام از این مشکلات و دردسرها را نخواهید داشت.

 

5- کاهش نیاز به تعمیرات

 

از آنجائیکه استفاده از روکش استخر باعث کاهش استفاده از مواد شیمیایی و ورود آشغال و اجسام خارجی به استخر می شود، تجهیزات و بدنه استخر نیز مدت عمر طولانی تری داشته و نیاز به تعمیرات کمتری خواهند داشت. تعمیر استخرها معمولاً پردردسر و گاهی نیازمند تخلیه آب استخر بصورت کامل است که اصلاٌ تجربه خوشایندی نیست!

 

6- صرفه جویی در هزینه   

 

خرید روکش استخر، یک سرمایه گذاری است که برگشت آن خیلی سریع و محسوس اتفاق می افتد. کاهش هزینه خرید مواد شیمیایی، کاهش هزینه گرمایش و کاهش مصرف آب از صرفه جویی ها هستند که در زمانی کوتاه، هزینه خرید روکش استخر را کاملاً توجیه می کنند.

 

7- کاهش هزینه های مصرف انرژی

 

استفاده از روکش استخر، علاوه بر صرفه جویی مالی که در بخش فوق به آن اشاره شد، باعث کاهش مصرف انرژی نیز می شود. سیستم گرمایش استخر شما از هر مدلی که باشد، با استفاده از روکش، در میزان انرژی مصرفی آن صرفه جویی صورت خواهد گرفت.

 

8- افزایش ایمنی

 

برخی از انواع روکش های استخر که از جنس فایبرگلاس هستند، علاوه بر داشتن مزایای نامبرده شده، توانایی تحمل بار را داشته و حتی می توانند در صورت نصب صحیح، از افتادن افراد و یا کودکان به داخل استخر نیز جلوگیری کنند. بعضی از انواع این روکش ها می توانند تا 40 پوند بر فوت مربع وزن را تحمل کنند. البته، این نوع روکش ها از وزن بالایی برخوردار بوده و برای نصب آنها نیاز  به ماشین آلات و تجهیزات مناسب می باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با دستگیره و لوله جمع کننده روکش استخر برند KOKIDO، کلیپ زیر را مشاهده کنید:

 

نوشته شده توسط : محمدرضا برابی
منبع : www.about.com

نظرات

CAPTCHA reload_32
دسته بندی مقالات
whatsapp