چهار فایده نوشیدن آب قبل از خواب

طبق گزارش مطالعه انجام شده در Fitday که یک وبسایت معتبر در زمینه سلامتی به شمار می‌رود، نوشیدن آب پیش از خوابیدن دارای مزایای متعددی است که تأثیر بسزایی بر سلامتی انسان دارد. در این مقاله در مورد برخی از آنها توضیحات مختصری ارائه می شود:

 

1- آبرسانی به بدن

 

نوشیدن یک لیوان آب پیش از خواب، به بدن کمک می کند تا آب از دست رفته در طول روز که بر اثر فعالیت و تحرک روزمره از دست داده است را جایگزین نماید. بخش عمده بدن ما را آب تشکیل می‌دهد. بنابراین، تأمین همیشگی آب در بدن برای عملکرد بالای بدن و اعضای آن از موارد حیاتی محسوب می‌شود. بدن نیازی ندارد که در طول خواب، آب زیادی از خود دفع کند. بنابراین، نوشیدن آب قبل از خواب، میزان آب بدن را به حالت تعادل اولیه خود برمی گرداند.

 

2- کالری سوزی

 

آب، یک کالری سوز طبیعی است. بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، آب یخ می نوشند. هرچند شاید این توصیه برای همه درست نباشد، ولی منطق آن این است که زمانی که فرد، آب یخ مینوشد، برای گرم کردن آن در بدن انرژی بیشتری صرف کرده و به همین دلیل باعث بالا رفتن سوخت ساز در بدن می شود. نوشیدن آب قبل از خواب باعث افزایش متابولیسم بدن برای افزایش دمای آن شده که در نتیجه آن، کالری مصرف می کند.

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

3- بهتر خوابیدن

 

نوشیدن آب بطور طبیعی باعث ایجاد تعادل در ویتامین‌ها، مواد غذایی و معدنی در بدن می شود. نوشیدن آب قبل از خواب باعث ایجاد تعادل و بهبود عملکرد هورمونها، سطح انرژی، عضلات و مفاصل شده و راحتی بیشتری برای آنها فراهم می کند. در طول زمان خواب، آب فرصت دارد تا بین تمام اعضا و اندام بدن پخش شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد با نوشیدن آب پیش از خواب، حس بهتری از خواب خود داشته و آرامش بیشتری را در طول آن احساس می کنند. این اتفاق به این دلیل است که در خواب، عضلات، ویتامینها و مواد معدنی بدن بوسیله آب نوشیده شده پیش از خواب به تعادل خوبی می رسند.

 

 

4- سم زدایی

 

یکی از مهمترین مزایای آب، به خاصیت تمیزکننده بودن آن برمیگردد. بدن در طول روز مقدار قابل توجهی از سموم را از غذا و محیط پیرامون خود دریافت می کند. دفع منظم این سموم از بدن باعث افزایش میزان سلامتی و بهبود عملکرد بدن انسان خواهد شد. نوشیدن آب پیش از خواب، زمان کافی را برای سم زدایی و تمیز شدن بدن انسان از آنها مهیا می سازد. روده‌ها، عضلات و حتی پوست، از این خاصیت سم زدایی در بدن، منتفع می شوند.

با توجه به موارد اشاره شده می توان گفت که نوشیدن یک لیوان آب هر شب قبل از خواب، تأثیر مثبتی روی سبک زندگی انسان خواهد داشت. به این ترتیب، شما احساس خواهید کرد که خواب بهتری داشتید و از انرژی بالاتری برای کارهای روزمره خود برخوردار هستید. ضمن اینکه با هوشیاری بیشتر در طول روز، کاهش وزن بیشتر و توان بالاتر هضم مواد غذایی، به صورت کلی احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

از آنجاییکه طبق مطالعات تحلیلی انجام شده توسط انجمن کیفیت آب آمریکا (Water Quality Association)، یکی از مهمترین استفاده کنندگان از دستگاه تصفیه آب خانگی، افرادی هستند که به سلامتی و سبک زندگی خود اهیمت بالایی می دهند؛ مطالعه فوق برای این افراد می تواند جذابیت و کاربرد خوبی داشته باشد.   

 

دستگاه تصفیه آب خانگی مدل RO-50G6

دستگاه تصفیه آب خانگی شش مرحله ای مدل RO-50G6 با روش اسمز معکوس پایه دار به ظرفیت 50 گالن در شبانه روز، به همراه تانک تحت فشار پلاستیکی، شیر سینک اهرمی بلند، مراحل تصفیه شامل یک فیلتر پلی پروپیلن فشرده 5 میکرون، فیلتر کربن گرانول، فیلتر کربن بلاک، ممبران RO، فیلتر کربن پودری کپسولی و فیلتر مینرال

مشاهده مشخصات
دستگاه تصفیه آب خانگی RO-50G6

 

نوشته شده توسط : محمدرضا برابی
منبع :

نظرات

عباس | 1402/6/21

عالی
پاسخ دادن

سارا | 1399/7/29

مطلب عالی وآموزنده ای بود ممنون
پاسخ دادن

طه | 1394/12/1

بسیار مطلب عالی ای بود. با تشکر
پاسخ دادن

CAPTCHA reload_32
دسته بندی مقالات
whatsapp